Wednesday, April 3, 2013

Kedekut Bride to Be

Another 143 days to go. Tapi rasa me sangat lain dari orang lain dari segi preparation. Sangat sempoi. Sebabnya banyak benda ditolak dari list yang selalu B2B lain buat. Contoh ?

1) No Pelamin - Mesti ramai macam cakap..Gila ke kahwin takde pelamin. Tapi saya memang gila.
2) No MUA for Solemnisation - Habis tu takkan pucat je muka pengantin. Aku make up sendiri je.basic je dah la. (orang dah cantik. *duhhh*). Make up utk reception and bertandang je.
3) No pengapit : dah tak ada pelamin,buat apa ada pengapit.
4) Baju Nikah : Mak jahitkan.baju kurung moden je. Mak juga jahit manik
5) Baju reception and bertandang : Tempah dress kosong without detailing. Sebab nak jahit manik sendiri.

*Baju famili.Reception and bertandang.

* Rasa macam nak kasi telur rebus je kat semua orang as favor. Genggam seorang satu telur rebus. Tapi macam sengkek sangat. Ok reject.
* Nasib ada kawan photographer. Kalau ikut hati nak mintak adik aku ambil gambar pakai S2 aku je.

Next post maybe boleh share vendor yang aku ambil. Tapi tak banyak la sebab mostly aku DIY je kan.

No comments: